To do, or not to do?
 Heb jij wel eens ergens effe geen zin in? In plaats van je huiswerk maar even je facebook checken. Of als je ouders je vragen om de vaatwasser uit te ruimen, dat je dan maar snel de trap opgaat naar je kamer?
Heb jij wel eens ergens effe geen zin in? In plaats van je huiswerk maar even je facebook checken. Of als je ouders je vragen om de vaatwasser uit te ruimen, dat je dan maar snel de trap opgaat naar je kamer?
Heel herkenbaar, al zeg ik het zelf. Iedereen loopt, denk ik, wel eens dingen uit de weg. Zelf heb ik ook niet altijd overal even veel zin in. Ik zit nu in een tentamenperiode met allemaal toetsen en dan krijg je als student wel eens last van SOG. Studie Ontwijkend Gedrag. Opeens doe ik dingen waar ik normaal helemaal geen zin in heb: kamer schoonmaken, alle email ordenen en papieren bij elkaar zoeken. Plotseling ga ik koken en hardlopen. Alles doen, om maar niet te hoeven studeren.




 Dit is het tweede artikel in een reeks van drie over de inhoud van de Bijbel, de inhoud van het christelijk geloof, de relatie tussen die twee en de verhouding tussen God en ons mensen. Het eerste artikel ging over twee zogenaamde modellen: het lineaire catechismus model en het geloofsmodel van de gelijkzijdige driehoek. Zoals beloofd gaan we in dit artikel op zoek naar wat er in de Bijbel staat. Met daarbij de vraag: wat en hoe leest u?
Dit is het tweede artikel in een reeks van drie over de inhoud van de Bijbel, de inhoud van het christelijk geloof, de relatie tussen die twee en de verhouding tussen God en ons mensen. Het eerste artikel ging over twee zogenaamde modellen: het lineaire catechismus model en het geloofsmodel van de gelijkzijdige driehoek. Zoals beloofd gaan we in dit artikel op zoek naar wat er in de Bijbel staat. Met daarbij de vraag: wat en hoe leest u? Hoe kun je het geloof verdedigen wanneer een niet-gelovige je kritische vragen stelt? Hoe ga je binnen de kerk met dergelijke vragen om? Want ook daar komen die vragen naar voren. Ze worden niet alleen door jongeren gesteld maar ook door ouderen. Hoe moet je op die vragen ingaan? Welke argumenten gebruik je en welke juist niet?
Hoe kun je het geloof verdedigen wanneer een niet-gelovige je kritische vragen stelt? Hoe ga je binnen de kerk met dergelijke vragen om? Want ook daar komen die vragen naar voren. Ze worden niet alleen door jongeren gesteld maar ook door ouderen. Hoe moet je op die vragen ingaan? Welke argumenten gebruik je en welke juist niet? 12 januari 1932 – 26 december 2011
12 januari 1932 – 26 december 2011